Nem kell halat enni az Omega-3 beviteléhez?

2022.09.25 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

Az omega-3 létfontosságú az immunrendszer, az agy, az idegek és a szem számára, ezért bármilyen étrendet is követünk, fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk belőle jó forrásokat. A halak valójában nem termelnek saját Omega-3-at, azt az általuk elfogyasztott algákból nyerik. Ezért sok vegetáriánus és vegán úgy jut omega-3-hoz, hogy vegán algaalapú étrend-kiegészítőket szed (online és bioboltokban kaphatók). Omega-3 található még a lenmagban és lenmagolajban, a kendermagban és a kendermagolajban, a dióban és a repceolajban.


Miért hétfőn?

2022.09.05 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

Az állati termékek fogyasztásának csökkentésével – a hét bármely napján vagy napjain – segíthetsz lassítani az éghajlatváltozáson, megóvhatod a környezetet és egészségesebb életet élhetsz. A kampány a hétfőre összpontosít, mert az emberek gyakran ilyenkor tűznek ki pozitív szándékokat, és ilyenkor újrakezdik a hetet. Ahogy Paul McCartney mondta: “Sokan egy nagy hétvége után hétfőn mennek edzőterembe. A Meat Free Monday kicsit olyan, mintha edzőterembe járnánk, de azzal a plusz előnnyel, hogy megvédjük a bolygót”.”


Pénteki pirog

2022.08.15 / Balázs / 2 perc olvasnivaló

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, egy alaposan meglisztezett deszkán kinyújtjuk, és 2 darab 10×20 cm-es téglalapot vágunk belőle. Elkészítjük a tölteléket: a csiperkét, a káposztát és a hagymát összeaprítjuk, hozzáadjuk a köményt és a borsot, majd 10 percig pároljuk. Az így elkészített töltelé­ket rárakjuk a téglalapokra úgy, hogy a töltelék a téglalap közepén, hos­szanti irányban helyezkedjen el. A téglalapokat összetekerjük, 2 hengert formálva belőlük. további részletek


hírek

receptek

életmód