Hamis hús is szerepel az étlapon, amikor Kína újra megnyitja az éttermeket

2021.02.28 / Balázs

Amint Kína újra megnyitja az éttermeket és kávézókat, egyre több növényi alapú  húskészítmény jelenik meg a menükben.

Szerdán a Beyond Meat több ezer Starbucks kávézón keresztül kezdte el értékesíteni növényi eredetű ételeit Kínában.

Amint Kína felépül a koronavírus kitöréséből, egyre többen szeretnék egészségesebb életmódot folytatni.

Az amerikai székhelyű Beyond Meat elmondta, hogy meglátta a növekvő igényt a növényi hús iránt Kínában, és három ételt kínál 3300 kínai Starbucksban. Az országban a Starbucks üzletek többsége újból megnyílt.

Ezen a héten a A KFC gyorsétterem lánc közölte, hogy e héttől kezdve hamis csirke falatokat is felvesz az étlapjára. A cég közölte, hogy Kínában első ízben kezd el növényi eredetű sült csirkét árusítani Sanghajban, valamint a déli városokban, Guangzhouban és Sencsenben.

A nyugati márkák abban reménykednek, hogy Kínában egyre növekvő igényt támasztanak a húspótlók iránt, követve azt a globális tendenciát, hogy kevesebb húst és több növényi ételt fogyasztanak.

Kína húshiánnyal, különösen sertéshús-készletek csökkenésével küzd, miután az afrikai sertéspestis 2018-ban megsemmisítette disznóállományának felét. A sertéshús importja akadozik a víruskorlátozások miatt.

“Ázsiát a hosszú távú stratégiai növekedés kulcsfontosságú régiójának tekintjük, és a Beyond Meat célja az, hogy 2020 végéig Ázsiában lokalizálják a termelést”

– mondta a Beyond Meat szóvivője. Termékeit jelenleg Ázsia-szerte több országban forgalmazzák, többek között Szingapúrban, Dél-Koreában, Thaiföldön, Vietnamban és a Fülöp-szigeteken.

 

“Az egészségesebb, nem húsfehérjék iránti kereslet Kínában nem olyan magas, mint az Egyesült Államokban, mert a kínaiak már napi zöld étrendjük részeként több zöldséget fogyasztanak, mint az amerikaiak és az európaiak. Viszonylag ritka, hogy a kínaiak vegetáriánusnak mondják magukat”

– mondta. Shaun Rein a kínai piackutató csoportnál.

Az Egyesült Királyságban a gyorséttermi vállalatok a Greggs-től a McDonald’s-ig és a Burger King-től a KFC-ig vegán opciókat indítottak be vagy jelentettek be.


nincs hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Kapcsolódó cikkek

Miért fontosabbak az állatok jogai, mint a hústermelés?

2021.07.10 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

Nem kellene lemondanunk a szójafogyasztásról?

2022.03.30 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

hírek

receptek

életmód