Hány éves kortól biztonságos vegetáriánus vagy vegán lenni?

2021.10.04 / Balázs / 2 perc olvasnivaló

Amíg megkapják a szükséges tápanyagokat, a gyerekeket egészségesen lehet nevelni vegetáriánus vagy vegán étrenden. A gyermekeknek sok energiára és fehérjére van szükségük a növekedéshez és a fejlődéshez. Az is fontos, hogy a vegetáriánus és vegán gyermekek elegendő vasat , kalciumot , B12- és D -vitamint kapjanak .

Ha gyermekét hús vagy hal (diétás) diétára neveli (vegetáriánus), vagy állati táplálék nélkül (vegán), jó fehérjeforrásnak kell lennie. A jó fehérjeforrások közé tartoznak a tojások, tejtermékek, például tej és sajt, szójatermékek, hüvelyesek és bab, diófélék és magvak. Ne adjon egész diót 5 év alatti gyermekeknek, mert megfulladhatnak.

Finoman őrölt dió használható. Alternatív megoldásként sima dióvajat is használhat. A szoptatott csecsemőket születéstől 1 éves korig napi 8,5–10 mikrogramm (mcg) D -vitamint tartalmazó kiegészítésben kell részesíteni, hogy biztosítsák az elegendő táplálékot.

Ha naponta több mint 500 ml (körülbelül fél liter) csecsemőtápszerrel eteti a babát, nem kell D -vitamin -kiegészítő, mert a csecsemőtápszer D -vitaminnal van dúsítva.

Az A- és C -vitamint tartalmazó vitamin -kiegészítők 6 hónapos és 5 éves kor közötti csecsemőknek ajánlottak, kivéve, ha napi 500 ml -nél (kb. Fél liter) több tápszert kapnak. A vitamincseppek különösen fontosak 6 hónapos és 5 év közötti vegetáriánus és vegán gyermekek számára. Szükségük lehet B12 -vitamin -kiegészítésre is.

Ha gyermeke ennél idősebb, beszéljen háziorvosával vagy dietetikusával, hogy a vitamin -kiegészítőket be kell -e venni az étrendjükbe.


nincs hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kapcsolódó cikkek

Miért választja valaki vegetáriánusságot?

2021.05.16 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

Hogyan juthatok elegendő B12 -vitaminhoz?

2021.09.04 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

hírek

receptek

életmód