Melyek a jó vegetáriánus és vegán omega-3 zsírsavforrások?

2022.01.14 / Balázs / 1 perc olvasnivaló

A vegetáriánusok és vegánok számára megfelelő omega-3 zsírsavak a következők:

  • lenmagolaj
  • repceolaj
  • szójaolaj és szója alapú élelmiszerek (például tofu)
  • dió

Az omega-3-ban dúsított tojás szintén jó forrás, ha vegetáriánus vagy, és tojást is tartalmaz az étrendedben.

A kutatások azt mutatják, hogy az ezekben az élelmiszerekben található omega-3 zsírsavak nem rendelkeznek ugyanolyan előnyökkel a szívbetegségek kockázatának csökkentésében, mint az olajos halakban.

Ha azonban vegetáriánus étrendet követ, akkor gondoskodhat a szívéről, ha naponta legalább 5 adag különféle gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt , csökkentve a magas telített zsírsavak mennyiségét , és figyelve arra, hogy mennyi sót fogyaszt.


nincs hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Kapcsolódó cikkek

Hogy jutok fehérjéhez, ha nem eszem húst?

2021.06.08 / Balázs / 2 perc olvasnivaló

A hús valódi ára?

2021.04.10 / Balázs / 2 perc olvasnivaló

hírek

receptek

életmód